Uruguay

8 maart 2018

¡Hola! Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat er zoveel gereageerd wordt op mijn blog!!

Jullie kunnen vast al raden waar deze blog over gaat: Uruguay.

Ik zal beginnen met mijn eerste college week. Die viel een beetje tegen. De docenten praten ontzettend snel en binnensmonds en zijn daardoor de helft van de tijd (make it 90%) onverstaanbaar. Ik voelde me enigszins simpel, I had no clue. Gelukkig had bijna iedereen dit probleem, dus ik hoefde niet aan mezelf te twijfelen. Deze week gaat het al een stuk beter, dus ik hoop dat ik het over 1/1,5 maand goed kan volgen.

Donderdag, Uruguay! Heleen is woensdagavond met haar arm tussen een ventilator gebleven, toen ze iets van haar kast wilde pakken. Ze had 8 hechtingen en anti biotica, dus het beloofde een rustig weekend te worden. We hadden alleen onze eerste twee nachten in Punta del Este geboekt en zouden daar verder kijken. Luz had mij namelijk verteld dat twee dagen in Montevideo te lang was. Omdat je tussen 11 en 16 uur 'niet in de zon mag' omdat deze hier te sterk is, hebben we overdag steeds gewandeld en drankjes gedaan. Vervolgens gingen we rond 16:30 uur richting het strand, hier wachtten we steeds tot de zon onder was (19:15) daarna we gingen douchen en eten.

Punta del Este

Op dag drie zijn we naar Piriápolis gegaan, een klein plekje tussen Punta del Este en Montevideo. Hier kon je met een kabelbaantje de heuvel op wat een mooi uitzicht op het dorpje bood. We zijn de heuvel erna naar beneden gelopen en hebben aan het einde van de middag weer op het strand gelegen.

Piriápolis

Op dag vier namen we de bus richting Montevideo. Hier hebben we deelgenomen aan een Free Walking Tour, de Spaanse versie uiteraard, zo konden we toch nog even goed oefenen dit weekend. Omdat het zondag was, was werkelijk alles dicht. Hierdoor hebben we niet echt een heel goed beeld van de stad en konden we er beiden niet echt een goede mening over vormen. After all, vanuit Bs As is Montevideo een leuk uitstapje, maar anders is de stad een bezoekje niet echt de moeite waard. Maandagochtend zijn we weer terug naar Buenos Aires gegaan.

Het was een heel chill weekend. Ondanks dat we thuis letterlijk vijf huizen bij elkaar vandaan wonen, kenden we elkaar eigenlijk niet echt. Maar het bleek een goede match!

Nadat ik maandag thuiskwam, heb ik meteen de taxi richting mijn (binnenkort onze) nieuw 'studiootje' genomen. Ik ben er heel blij mee! De locatie is super leuk, er zijn veel winkeltjes en restaurantjes in de buurt en de studio zelf is ook heel fijn.

Living

Dit is de week van de verjaardagen zullen we maar zeggen. Gisteren was Heleen jarig, maandag is Stan jarig en dinsdag is Rebecca jarig. We hebben gisteren Heleens verjaardag gevierd en dit weekend ziet er ook niet heel veel anders uit dan feestjes en... feestjes. Heel vervelend...

Muchos besos!!

1. Simone:
    9 maart 2018
    Looks good Caar! En leuk om je verhaaltjes te lezen 😊
  2. Annemiek:
    9 maart 2018
    Hola Caro! Que buen momentos tienes en Buenos Aires! Y un maravilloso appartemento...eso será muy agradable cuando Clint esté allí👍. Muchos besos!
  3. Frans en Lilly Keulen:
    11 maart 2018
    Caro, weer veel ervaringen opgedaan in een korte periode . Lessen volgen in Spaans is zeker moeilijk als ze geen rekening houden met buitenlandse studenten. Maar alles went.. Vervelend verhaal van Heleen. Geneest hopelijk goed. De studio ziet er gezellig uit en met al die feestjes is de volgende week voorbij voordat je het weet. Muchos besos, Frans en Lilly
  4. Wilma Schonbrodt:
    11 maart 2018
    Hallo Caro, dat Spaans zal vast met de week beter gaan. Wat heb je mooie studio, gelukkig maar. Lekker veel feestjes, als dat maar goed gaat:)
    groetjes, Wilma
  5. Wilma Schonbrodt:
    11 maart 2018
    Hallo Caro, het Spaans zal wellicht elke week beter zijn te verstaan. De studio zier er goed uit, lekker fris. Genoeg feestje zo te lezen, als dat aar goed komt :)
    Leuke foto's trouwens!
    groetjes Wilma
  6. Marie-Claire:
    Hoi Caro,
    Superleuk om dit te lezen.
    Geniet nog van deze ervaring😘