'La vida'

25 februari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Hola lieve mensen, ondertussen zijn er alweer twee weken voorbij gevlogen. Ik heb veel issues met de wifi in mijn kamer, vandaar dat deze update zo lang op zich heeft laten wachten.

Zondag 11 februari zijn we naar het zuiden van de stad, Boedo, gegaan om de Argentijnse carnaval te aanschouwen. Dit resulteerde echter in een groot schuimgevecht tussen de toeschouwers. De Argentijnen waren hier uiteraard beter op ingespeeld dan wij en hadden allemaal handdoeken bij. Gelukkig verdween het spul snel en had je er niet echt last van.

Verder heb ik dat weekend nog een dag doorgebracht in Recoleta, de wijk waar ik nu woon. Daar is in het weekend altijd een marktje in het park dat bij de begraafplaats ligt. Die heb ik ook meteen maar even bezocht, dus ik ben al op de koffie geweest bij Eva Perrón!

Vorige week zaterdagavond zijn we naar een dansschool geweest waar we hebben meegedaan aan een salsa klas. We hebben vooral heel veel gelachen, laten we het daar op houden! Na de les kwam er een band spelen, dus het beloofde druk te worden. Maar net zoals alles hier 'tranquilo' gaat en vooral laat plaatsvindt, was dat ook nu het geval: de band begon om 3 uur 's nachts pas met spelen! Nou, de basis van de salsa lukt ondertussen wel, maar laten we niet teveel gekke dingen doen want dan loopt het een en ander in de soep...

Afgelopen week was waarschijnlijk meteen de drukste van dit hele semester. Woensdag t/m vrijdag zou er een introductie programma plaatsvinden van 14-18u dus onze Spaans les was 's ochtends van 9-13u. Daarnaast hadden we vrijdag ook ons examen waarvoor nog genoeg moest gebeuren. Woensdag begonnen we de dag vol goede moed, totdat de presentaties van de introductie startten. Vier uur lang muy rapido Argentijns gepraat, de stoom kwam uit onze oren! Na 18u gingen we met iedereen een biertje doen en wij Nederlanders (die by far het slechtst Spaans spreken) voelden ons alsof we net een marathon hadden gerend! Er kwam geen Spaans woord meer uit en eveneens geen meer binnen. Ik ben erna een hapje wezen eten met Maria en we hebben gestudeerd voor het examen. Toen 's ochtends om 7u mijn wekker ging, had ik het gevoel dat ik de avond ervoor een hele krat bier op had (dit was in werkelijkheid één biertje) en ik bleek niet de enige te zijn! Ondanks dat konden we er alleen maar om lachen en daarnaast is het bizar om te zien hoe ontzettend veel we al geleerd hebben en vooruit zijn gegaan, al die energie zeker waard!! Met iets minder moed begonnen we aan dag twee, die eindigde met een tangoles, heel leuk! Vrijdagochtend hadden we ons examen, waarvoor je bijna onmogelijk kon zakken. Het waren 14 opdrachten, waarvan we er 10 mochten kiezen en daarvan hoefden we maar 40% goed te hebben! What a joke (come to mama studiepuntjes). Het vrijdagmiddag programma van de introductie bestond uit een stadstour, heel leuk! Hij eindigde met een asado (Argentijnse barbecue), waarna we weer naar Azucar gingen (de salsaschool). Vervolgens zijn we naar een boliche (Argentijnse club) geweest en zo is het al snel 5 uur aangezien de clubs hier pas om 1 uur open gaan en je er voor 2:30 niet heen hoeft te gaan, wil je niet alleen staan...

Spaans klasSpaans klas

Gisteren was Renan jarig, de Braziliaanse jongen uit onze Spaans klas. Hij had ons uitgenodigd voor een asado bij hem thuis. Erna zijn we weer even 'één drankje' wezen doen. Totdat ik naar huis ging en voor de verandering in een grappige situatie terecht kwam. De taxi chauffeur, rasechte Argentijn, was fan van (ja, ga er even goed voor zitten): de Toppers en André Hazes! Hij had heel zijn playlist ermee vol staan, kon me vertellen dat Toppers in Concert dit jaar eind mei plaatsvindt en het thema 'circus' is. Glennis Grace, Danny de Munck, Jan Smit, hij kende ze allemaal! Wat een grap ook weer. Toen we aankwamen zette hij de teller uit en is hij nog 15 minuten fanatiek blijven door ratelen over hoe geweldig hij dat vond. Ach, zo maak je nog eens wat mee. Ik ging met een voldaan gevoel slapen door al het enthousiasme van deze man.

Het valt ons trouwens wel heel erg op dat wij Nederlanders veruit het meeste eten én drinken, ergens gaat er toch iets fout. Wij blijken ook de enige te zijn die op elk willekeurig moment van de dag wel een biertje lusten. Het maakt het dan weer wel leuk, dat we ook echt alle zeven zo zijn! Haha

Dit weekend staat het eerste tripje gepland: van donderdagochtend tot maandagochtend ga ik met Heleen naar Uruguay. Eerst twee dagen chillen in Punta del Este en erna twee dagen cultuur snuiven in Montevideo. Nu de Spaans cursus is afgesloten, kan het echte leven beginnen. Ik begin morgen overigens ook met mijn vakken, maar die hebben we allemaal van maandag t/m woensdag gepland. Lekker reisrooster wel zo, ghehe.

¡Muchos besos!

PS. De meeste foto's zijn gewoon met mijn telefoon gemaakt, dus niet echt geweldig. Het gaat om het idee haha. Ze staan hier beneden in het album, omdat de layout anders wel heel lelijk is...

1. Annemiek:
    26 februari 2018
    GEWELDIG Caro!! Superleuk wat je allemaal meemaakt! Nu al naar Punta del Este waaauw!!! Én dat wij dit allemaal een beetje kunnen meebeleven zo! Hartstikke leuk dat je je zo goed vermaakt! Wat zal Clint blij zijn met die salsalessen van jou.... haha! Liefs, Annemiek
  2. Frans en Lilly Keulen:
    Hallo Caro
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt ondanks de Spaanse circus en salsalessen.😜
    Zo maak je toch heel wat mee in 14dagen tijd.
    Geniet van je Weekendtrip naar Uruguay zodat je daarna weer fris kunt beginnen met het echte leven.👍
    Lieve groetjes, van Frans en mij xxx😘
  3. Els:
    26 februari 2018
    Hoi Caro, felicitaciones por tu graduación.
    Het communiceren is nu een stuk makkelijker, toch?
    Fijn om te lezen wat je allemaal uitspookt en onderneemt. Leuke contacten en ontmoetingen maken het verblijf zeker aangenamer. Geniet met volle teugen. Dikke knuffel van Els.
  4. Wilma Schonbrodt:
    1 maart 2018
    Hoi Caro, klinkt allemaal goed. Fijn die salsalessen. Roel heeft geloof ik ook ooit eens een poging gedaan in Curocao. Volgens mij weinig van blijven hangen, haha :)
    Geniet met volle teugen, een ervaring om nooit te vergeten!!
    Veel lieve groetjes, Wilma en Harry!
  5. Frans en Lilly Keulen:
    3 maart 2018
    Hoi Caro,
    wat een druk programma. Maar met alle feestjes en drankjes tussendoor zou ik dat wel volhouden. Alleen tango en salsa-lessen. Je weet dat is voor mij niet bestemd. Ik zou dan ook een lekker drankje doen.... Uruguay en Montevideo dit week-end. Goede vooruitzichten en beter weer dan hier. Geniet ervan. Groetjes Frans