Radiostilte

23 maart 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Hola amigos,

Sorry voor de radiostilte. Deze heeft plaatsgevonden omdat er simpelweg niet heel veel te vertellen viel. Nog steeds niet eigenlijk. De afgelopen weken hebben namelijk voor de verandering in het teken gestaan van feestjes...

Zaterdag 10 maart was het tijd voor de asado met alle buddies en exchange studenten. Dit was in een ontzettend (maar dan ook echt ontzettend) groot huis met zwembad, in het noorden van de stad (lees: ruim een uur reizen, enkel!). Het was 34 graden C en de sfeer was perfect! Vanuit hier ben ik met Liina en Iris naar een concert van Daddee Yankee (ja, ja) gegaan. Hebben we dat ook weer meegemaakt zullen we maar zeggen, haha! Vervolgens ben ik met behulp van 4 verschillende taxi's, een douche voor Iris bij haar thuis, een douche voor mij bij mij, bij de club terecht gekomen waar een welkomstfeest was. We moesten voor 2u binnen zijn voor gratis entree, om 1:58u liepen we binnen. Waarom zou je ook haasten he....

Zondag 11 maart werd ik om 11 uur wakker, prima score wanneer je er om 6 in ligt, vond ik zelf. Ontbeten, laptopje open en studeren. Of... Nee, toch maar weer even terug naar bed. Na een powernap van 14u tot 15u heb ik snel mijn opdracht gefinisht en moest ik helaas alweer naar een asado voor Stan en Rebecca's verjaardag. Om 21u lag ik braaf in mijn bedje. Dreamland was calling.

Maandag 12 maart, vandaag was Stan echt jarig en dat moest natuurlijk (!?) gevierd worden. Na college zijn we met z'n allen naar Bomba del Tiempo gegaan. Dit is een percussiegroep (slagwerk (wellicht zijn jullie intelligenter dan ik, maar ik heb dit toch echt even moeten googlen) die zijn muziek improviseert. De groep is 16 man groot en verzorgt een swingende avond. Nadat dit voorbij was, zijn we samen ergens gaan eten. Om twaalf uur was het Rebecca's beurt, zij was jarig. Na een happy birthday, feliz cumpleaños en ga zo maar door, was het tijd om naar huis te gaan.

Donderdag ben ik met Liina, Stan en Stanley naar El Caribefunk geweest. Zij streven naar een nieuwe muziek soort, een combinatie van Afro-Carribische en Afro-Amerikaanse muziek. Djembe's, gitaren, een kleine club met enthousiaste mensen en heel veel energie van de muzikanten. Een lekker avondje.

Op vrijdag werd 'Cena de los países' georganiseerd op de uni (en la Facu). Hierbij moest iedereen een typisch gerecht (voor-, hoofd-, nagerecht, dat mocht je zelf kiezen) van zijn of haar land meenemen. Drop, stroopwafels, stamppot, we hebben het allemaal laten proeven! Hierna was het tijd voor de BAIS welcome party, waar meer dan 3000 studenten op afkwamen. Dit vond plaats in een club bij de rivier. De club was buiten, het weer was heerlijk, wat wil een mens nog meer?

Todo el mundoBAIS Party

Vanaf vrijdag heb ik het stappen op een lager pitje gezet. Ik heb een paar weken geleden een sportpas aangeschaft en ben ondertussen ook elke dag in de sportschool te vinden (ik moet die biertjes toch ergens kwijt). Of het nou is om de dag fris te beginnen of om op z'n minst één productief ding te hebben gedaan na een dag stappen, het voelt goed om weer veel te sporten.

Zoals jullie lezen heb ik niet overdreven wat het feesten betreft. Een ander leuk feitje is dat maandag een Brabander voet aan land zet in Argentinië, three more nights to go. We vertrekken volgende week vrijdag voor 8 dagen naar Patagonië, dan heb ik over twee weken in ieder geval wat ander leesvoer voor jullie en wat spectaculairdere foto's!

En omdat het alweer een week geleden is, gaan we vanavond maar weer eens een keertje stappen.

Hasta luego gente! Xxx

1. Frans en Lilly Keulen:
    23 maart 2018
    Hallo Caro
    Fijn om toehoren dat je het naar je zin hebt.
    Al dat feesten( ik wordt al moe bij het lezen ervan😂)
    Je zou inderdaad bijna nergens anders meer tijd voor hebben.
    Maar zoals je zelf al hebt gezegd.
    Alles op een rustiger pitje zetten en wat sporten en studeren is af en toe ook niet verkeerd toch😜
    Ik wens je fijne dagen toe en tot snel😘
  2. Annemiek:
    24 maart 2018
    👍😃💃🏽👍💪🏼🏃🏼‍♀️👍🍷🍻🍹👍.....👨‍💼👍👍‼️
  3. Wilma Schonbrodt:
    26 maart 2018
    Hé Caro, je verveelt je niet echt, begrijp ik! . Als je je tijd maar goed omkrijgt en idd. niet vergeten zo nu en dan te studeren:). Dadelijk zit de helft er al op, toch? Met Clint erbij zal de tijd wel heel snel voorbij gaan, hihi.
    Gaat je (jullie) goed, en tot de volgende keer:)
  4. Frans en Lilly Keulen:
    26 maart 2018
    Caro, ik heb besloten om ook weer te gaan studeren en meteen te kiezen voor een uitwisselingsprogramma. Dat studeert feestelijk en die studie heb ik altijd willen doen. Is wel vermoeiend begrijp ik, maar je moet er iets voor over hebben. Je begrijpt dat je mijn grote voorbeeld bent😃🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷
  5. Els:
    1 april 2018
    Hoi feestbeest, 🍺 volgens mij heb jij het ontzettend naar je zin. Heerlijk toch. En wat fijn dat die Brabander komt. Ik hoef niet te schrijven geniet ervan want dat doe je al. Heel veel plezier en eine dikke poen. 💋