¡Hola Buenos Aires!

10 februari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Nadat ik van verschillende mensen de vraag kreeg of ik iets ging bijhouden tijdens mijn tijd in Argentinië, heb ik besloten dit toch maar te doen.

Week 1 zit erop! Het hostel waar ik vorige week zaterdag 'terecht kwam' beviel niet en mijn buddy (persoon van hier die aan je wordt toegewezen voor al je vragen etc, ze heet Agustina) liet meteen weten dat ik naar haar kon komen en daar kon slapen. Erg fijn! Er kwam een vriendinnetje langs om te eten en studeren (ze hebben tentamens deze maand) en zij liet weten dat haar tante nog een kamer vrij had.

Vanaf zondag heb ik in een hostel bij Agustina om de hoek geslapen, dat wel fijn was. Omdat het toch fijn is om thuis te komen na een middag op de uni, heb ik maandag contact opgenomen met Isabel haar tante. Mijn poging om in een studentenhuis terecht te komen, had ik opgegeven omdat men alleen voor hele semesters verhuurt en ik maar tot 26 maart een kamer nodig heb omdat Clint dan zal komen (counting the days: 48 to go).  Ze zei dat de kamer klein is, ik er pas vanaf vrijdag in zou kunnen en het ARG$6000 (= ong €250) zou kosten. Ik heb mijn verblijf in het hostel verlengd tot vrijdag en de kamer toegezegd. Ik was erg te spreken over de prijs aangezien de meesten zo'n ARG$7700-10,000 (= ong €315-410) betalen. Gisteren ben ik met mijn koffer richting Av. Callao gegaan en inmiddels ben ik helemaal geïnstalleerd. Ik heb zelfs een eigen wc en wasbak meteen naast mijn kamertje, heel fijn! De vrouw des huizes, Luz, woont hier met haar drie kinderen van 24, 22 en 18. Ze is heel aardig en geïnteresserd. Ze spreekt Engels, maar niet goed. Dat komt goed uit, dan kan ik mijn Spaans oefenen. Ik mag overal gebruik van maken en ze doet zelfs mijn was!

El dormitorioLa cama

Over Spaans gesproken. Afgelopen maandag ben ik samen met mijn zes mede TU studenten, een Fins, Amerikaans en Libanees meisje en een Braziliaanse jongen gestart met een intensieve Spaans cursus (in totaal zullen er 34 internationale studenten aan ITBA studeren dit semester, maar de rest spreekt blijkbaar wel Spaans haha!). Wij Nederlanders zijn momenteel goed vertegenwoordigd in ieder geval. De cursus bestaat uit 60 uur les (vier uur per dag, drie weken), waarbij we ouderwets veel huiswerk krijgen. Onze lerares Dani is super enthousiast en barst van de energie, dit maakt de lessen leuk. Ze spreekt uiteraard alleen Spaans in de klas en het tempo is muy rápido. Intensief is het zeker... Leerzaam gelukkig ook, maar er is nog veel werk aan de winkel! Dit weekend maar even old school woordjes en werkwoorden stampen om mijn woordenschat zo snel mogelijk te vergroten.

Gisteren zijn we met z'n allen op stap geweest om het semester in te luiden, wat erg gezellig was! Ook begin ik steeds beter een weg te vinden in de (on)veiligheid (de eerste drie dagen durfde ik na 20u niet meer buiten te zijn, haha!).

Ook hier is het carnaval, daar gaan we morgen een kijkje nemen. We hebben dus een lekker lang weekend.

¡Muchos besos!

PS. Over besos (kusjes) gesproken. Hier geeft men elkaar altijd één kus op de wang wanneer je een bekende tegenkomt. Voorbeeld: We stonden met negen internationals op de uni, toen er een Argentijnse studente langskwam die we al kennen. Ze ging het hele rijtje af om vervolgens te zeggen dat ze tentamen had en ons binnen twee tellen weer te verlaten. Plus: Wanneer je je voorstelt aan iemand, geef je ook meteen een kus. Loco if you ask me, ik moet er nog even aan wennen!

1. Linda Keulen:
    11 februari 2018
    Hoi Caro,
    Leuk om te lezen hoe je eerste week geweest is. Heel veel succes in Argentinie, geniet ervan!
    Tres vesos xxx
    Linda
  2. Frans en Lilly Keulen:
    11 februari 2018
    Hallo Caro
    Spannend zo’n eerste week in een heel vreemd land.
    We wensen je dan ook heel veel succes en geniet er van.
    Dit zijn bijzondere ervaringen.
    Dikke knuffel van Frans en mij😘
  3. Huub Keulen:
    12 februari 2018
    Caro al direct avontuur met de kamer! Mooi opgelost! Wordt mooie tijd in mooi land met prachtige taal! Mucho exito!!
    Huub
  4. Frans en Lilly Keulen:
    12 februari 2018
    Caro, geweldig om zoveel ervaringen in zo een korte periode op te doen en kennis te maken met zoveel verschillende mensen. Spannend. Als je terugkomt zul je volgens mij ook een redelijk woordje Spaans spreken. Fijne tijd en veel plezier. Groetjes Frans
  5. Kik Vranken:
    12 februari 2018
    Zo te lezen heb je het naar je zin. Geniet er van. Groetjes van Els en Kik. En natuurlijk van oma