Bariloche

26 april 2018 - Bariloche, Argentinië

Hola amigos,

Het is weer tijd voor een nieuwe blog!

Laten we beginnen bij twee weken geleden. Toen hebben we op donderdag Tigre bezocht. Een plekje dat zo'n anderhalf uur ten noorden van het centrum van Buenos Aires ligt en wordt omschreven als een leuke dagtrip. Wellicht hadden we in het weekend moeten gaan, dat er dan iets meer leven was, maar wij vonden er niet bijzonder veel aan. We hebben nog wel het mate museum bezocht, dat is het nationale drankje hier, maar verder was het niet de moeite waard. Vrijdagavond zijn we op stap geweest en heeft Clint het uitgaansleven van Buenos Aires ook leren kennen. Deze avond werd bekroond met een vrij rustige dag op zaterdag (voor mij at least). Zondag zijn we naar het marktje in San Telmo geweest. Deze wijk ligt in het zuiden van de stad en 'San Telmo op zondag' is een van de topattracties in de stad. Het is een antiekmarktje en voor ons was de sfeer belangrijker dan de spullen, want daar geven we allebei niets om. Onderweg kwamen we ook nog langs een leuk foodhalletje, waar we natuurlijk iets geproefd hebben. We zijn via hier richting het noorden gelopen en kwamen uiteindelijk uit in Puerto Madero, de haven van de stad en ook de wijk van mijn universiteit. Hier hebben we geluncht en ons tripje voortgezet naar Recoleta, de wijk waar ik eerst woonde. Ook hier hebben we over het marktje gelopen en een drankje gedaan. Ten slotte zijn we vorige week donderdag ook nog met Stan en Lotte naar La Boca geweest om El Caminito te bezoeken, de wijk in het zuiden met al haar bekende gekleurde huizen. Beetje bij beetje kennen we de stad steeds beter!

Mate MuseumSan TelmoSan Telmo

Vorige week vrijdag zijn we 's ochtends vroeg (lees 6 uur) naar Bariloche gevlogen. Ook deze plek ligt in Patagonië maar dan ruim 1000 km hoger dan El Chaltén. Deze omgeving staat bekend om 'La Ruta de Los Siete Lagos' (de zeven meren route). We hebben meteen een auto gehuurd en zijn op pad gegaan. Laat Bariloche nou ook net de chocolade hoofdstad van Argentinië zijn, jiepie ja jeej. Op elke hoek ligt een mega grote chocolateria, Caatje blij (Clintje stiekem ook wel hoor). We hebben een doos bonbons ingeslagen en begonnen aan ons tripje voor de dag, Circuito Chico genaamd. Deze route ligt net buiten Bariloche en vanuit hier kun je steeds kleine wandelingetjes (als in echt klein) maken naar mooie plekjes. Wanneer we terug in de auto kwamen, lag er dan vaak een chocolaatje te wachten. Wat een feest!!! (haha!). Langs deze route ligt ook de Patagonia bierbrouwerij en ook daar hebben we uiteraard even een bezoekje aan gebracht om een biertje te nuttigen. Dit kon helaas maar bij één biertje blijven, omdat we met de auto waren.

Zaterdag was het tijd voor de bekende route. Officieel begint deze pas in Villa la Angostura, dat nog bijna anderhalf uur rijden is vanuit Bariloche. Toen we in dit plekje aankwamen, dat met haar 11,000 inwoners niet groot is, zijn we langs een uitzichtpunt gereden en hebben we een tussenstop gemaakt. In de Lonely Planet lazen we dat Maxima's broer een restaurant heeft in dit plekje. Ondanks dat het overdag dicht was (en anders waarschijnlijk ook te duur voor ons), wilden we er toch even langs gaan. Maar helaas, wij blinde mollen konden het niet vinden. Vanuit hier begon de zeven meren route echt. Een mooie tocht door de bergen, met veel uitzichtpunten over de, uiteraard, gigantische meren langs de weg. We hebben zelfs twee keer een vos gezien en verder de standaard 'wilde' dieren zoals koeien, schapen, paarden, alles loopt hier lekker los. We eindigen onze route in San Martin de Los Andes, een klein dorpje waar we overnachten.

MamuschkaCircuito ChicoLake Nahuel Huapi

Zondag wilden we El Bolson bezoeken, een plekje 130 km ten zuiden van Bariloche, hier zou een hippie marktje zijn en een leuke sfeer hangen. Vanuit San Martin was dit ruim 300 km en dus 4,5 uur rijden omdat we door de bergen moesten. Dit duurde uiteindelijk langer dan we dachten (en we waren ietwat te laat vertrokken), maar omdat we te weinig tijd hadden om in Bariloche nog echt een hike of iets dergelijke te gaan doen, besloten we toch door te rijden. Het plekje was heel klein en het marktje ook. Mocht je je ooit afvragen wat de definitie van een échte hippie is, dan zit je hier op de goede plek. Clint vond het helemaal niks en was na vijf minuten uitgekeken. We hebben een rondje gelopen en zijn weer terug naar Bariloche gegaan. Die tocht was ook nog zo'n 120km, terug dezelfde route, weer bijna 2 uur. We hebben deze dag dus vooral in de auto besteed, haha. Gelukkig was de omgeving heel mooi!

Villa TrafulLa Ruta de Los Siete LagosLa Ruta de Los Siete Lagos

Terug in Bariloche zijn we bij de Chinees gaan eten. Hier zat niemand behalve wij (ook hier maakt men goed gebruik van de afhaalservice bij de Chinees), maar het was een economische keuze en het was eindelijk even ander eten. Die pizza's, empanadas, pasta's en hamburgers komen ons ondertussen wel de neus uit en een beetje 'gezond' op z'n minst 'ander' eten kan op zijn tijd geen kwaad. Gelukkig hebben we thuis zelf een keuken, haha.

Dinsdag 1 mei is ook hier, net zoals over de hele wereld behalve in Nederland (ghehe), een vrije dag. Maandag wordt daardoor als brugdag gezien en heb ik ook vrij. Pffff, drukke week. Moet ik woensdag (jaaa alleen woensdag) naar de uni. Verder komen mijn midterms er ook aan en vragen de projecten ook iets meer tijd dan voorheen, dus terwijl ik in Buenos Aires zit, ben ik braaf aan de studie.

Ennnn, volgende week komen pap en mam al. Dan staan er ook weer leuke tripjes op de planning.

Ciao xxxxx

1. Els:
    26 april 2018
    Hallo Caro en Clint, wat hebben jullie het fijn samen, wat een ondernemingen.
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken. 😉
    Ik wens jullie ook een fijne tijd samen met pap en mam. Samen genieten van al dat moois. 💋 Dikke poen.
  2. Carin:
    27 april 2018
    Jaaaaaa, niet te geloven, volgende week is het zover, heel veel zin in!!😘❤️
  3. Annemiek:
    27 april 2018
    Hartstikke leuk! En de natuur weer prachtig mooi maar Ooooooh..... die chocolaatjes....
  4. Wilma Schonbrodt:
    29 april 2018
    He Caro, lijkt wel of je echt op vakantie bent. Zo nu en dan beetje studeren! Of zie ik dat fout?
    Wederom mooie foto's
    Groetjes Wilma